O nás/ About us


Filip Novák 

Bohemista (FFUK), student DAMU - Katedra autorské tvorby a pedagogiky a FFUK. 

S FysioART spolupracuje od roku 2016, podílel se na inscenacích Hotel na rohu, Sestry, Anna V. / Hana B., Poutníci po hvězdách, 13 Oken a dále Půlnoc v pohraničí, Za zrcadlem a Hmyzí hotel bzzz.  Také je součástí lektorského týmu příměstského tábora integrace, v minulosti Divadelního studia a divadelních dílen pro specifické skupiny. Je absolventem loutkohereckých workshopů s Eirini Patoura, slovenským divadlem PIKI a Silardem Borárošem a je členem taneční skupiny Company DaM. 




Martina Chmelanová

Absolvovala Konzervatórium Jána Levoslava Bellu v Banskej Bystrici. Momentálne je študentkou Akadémie umení, kde študuje herectvo. 

Som tvorivá duša. Fanúšička všetkých druhov umenia. Snažím sa byť všestranná. Píšem, spievam a rada sa hýbem. Vo voľnom čase si zahrám na gitare. Už počas konzervatória som sa zúčastnila mnohých pohybových a hereckých workshopov, napríklad aj s Debris Company alebo Andrejom Kalinkom a Milanom Kozánkom. Hosťujem v Divadle Jozefa Gregora Tajovského a v minulosti som spolupracovala aj s Divadlom Pôtoň,s ktorým sme naskúšali site-specific s názvom Vzkriesenie zázraku. Toto predstavenie sa hralo na medzinárodnom festivale Nectaire Vallée Verte vo Francúzsku. Chodúľujem, žonglujem a robím závesnú akrobaciu, pri ktorej dokážem doslova zresetovať všetky myšlienky a povzbudiť tvorivého ducha.


Hana Strejčková

Spoluzakladatelka FysioART a aktuálně umělecká vedoucí. Absolvovala katedru činoherního divadla obor dramaturgie-režie na Akademii Múzických Umění v Praze. Na téže škole získala pedagogickou kvalifikaci v programu Kreativní pedagogika na KATaP DAMU. Studovala na Mezinárodní divadelní škole Jacques Lecoq v Paříži, na téže škole zároveň získala diplom z oboru scénografie v Laboratoire d´Etudes du Mouvement. Doktorát obhájila na Hudební a taneční fakultě AMU na Katedře nonverbálního divadla. Prošla třístupňovým výcvikem Divadelní biomechaniky u Mistra Gennadije Bogdanova v Perugii, tréninkem pro commedii dell´arte u Teatro Punto v Amsterdamu, kurzy Dance and Handicap u Stopgap Dance Company v UK a mnoha dalšími. Dlouhodobě žila, studovala a pracovala v Rusku, Francii, Velké Británii. V divadelní tvorbě se věnuje nejvíce pohybovému divadlu, autorskému divadlu předmětů, site-specific performanci a divadlu reminiscence, v práci se specifickými skupinami pak největší pozornost dává dětem a seniorům. Vyučuje na Akademii Múzických umění v Praze, na Katedře nonverbálního divadla a externě spolupracuje s UPOL, Katedrou speciální pedagogiky, vede divadelní masterclassy u nás i v zahraničí a je akreditovanou školitelkou pro dlouhodobé vzdělávání sociálních pracovníků. Autorsky se podílela na knihách: Už běžím domů, 222 a 2 příběhy 20. století, leporelo Tik Ťap, Pomerančové puntíky. Pohybuje se v oblasti kulturní publicistiky a uměleckého výzkumu. Od roku 2020 spolupracuje s Laternou magikou a v roce 2022 měla v její režii a choreografii premiéru historicky první inscenace pro batolata v Národním divadle v Praze.

Autor, režie, výprava: Hana Strejčková

Hudba živě: Vojtěch Bor

Tvorba a interpretace: Katarína Hudačková, Martina Chmelanová, Josefína Strejčková, Gagik Čilingarian, Filip Novák

Světlo: Tomáš Strejček

Pletené objekty: Maryna Osipova (UA)

Premiéra site-specific projektu (P)LETA se konala dne 18. 6. 2022 ve spolupráci s Festivalem Vlnoplocha 2022, Banská Štiavnica.

Premiéra inscenace Nina plete slona se konala za rezidenční podpory Městského divadla Varnsdorf (19.11.2022) a díky pozvání Divadla BRAVO! (20. a 21.11.2022). https://divadlobravo.cz/nina-plete-slona/

Za podpory: Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR, Festival Vlnoplocha 2022, Městské divadlo Varnsdorf



Gagik Čilingaryan

Student DAMU KALD. 

Jsem především umělec díky své hravosti, rád zkoumám a zasahuji do různých směrů. Vystupoval jsem v operách, v imerzivním a pohybovém divadle, píšu, zpívám a taky tančím. Když jsem pracoval s dětmi, hodně mě naučili. Každé dítě bylo diametrálně jiné a každé mělo jiné potřeby, po krátkém čase jsem se naučil fungovat paralelně. Podobně pracuji na site-specific projektech, kde pozoruji jednotlivá místa a pak je vnímám jako celek a hledám způsoby, jaké jsou možnosti propojení, aby to vizuálně a významově fungovalo.


Katka Hudačková

Absolventka herecké konzervatoře a Katedry nonverbálního divadla HAMU. Členka org. Zdravotní klaun na Slovensku. 

Vystudovala Konzervatórium Jozefa Adamoviča, hudebně-dramatický obor se zaměřením především na slovo a hlas. Později se rozhodla pro fyzické herectví a širší škálu hereckých přístupů. Během studia na Katedře nonverbálního divadla v sobě objevila klauna, fyzického herce a hadí ženu. Pořád se nebojí a nevzdává hlasu na jevišti, ale základním kamenem a hybatelem děje je pro ní autenticita a schopnost tělesného výrazu. Má zkušenosti s divadlem masek a pouličními performancemi.  




© FysioART
Všechna práva vyhrazena 2022
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky
Používáme cookies, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek. Tím vám můžeme zajistit tu nejlepší zkušenost při jejich návštěvě.

Pokročilá nastavení

Zde můžete upravit své preference ohledně cookies. Následující kategorie můžete povolit či zakázat a svůj výběr uložit.