O nás/ About us
Filip Novák
Bohemista (FFUK), student DAMU - Katedra autorské tvorby a pedagogiky a FFUK.
S FysioART spolupracuje od roku 2016, podílel se na inscenacích Hotel na rohu, Sestry, Anna V. / Hana B., Poutníci po hvězdách, 13 Oken a dále Půlnoc v pohraničí, Za zrcadlem a Hmyzí hotel bzzz. Také je součástí lektorského týmu příměstského tábora integrace, v minulosti Divadelního studia a divadelních dílen pro specifické skupiny. Je absolventem loutkohereckých workshopů s Eirini Patoura, slovenským divadlem PIKI a Silardem Borárošem a je členem taneční skupiny Company DaM.
Martina Chmelanová
Absolvovala Konzervatórium Jána Levoslava Bellu v Banskej Bystrici. Momentálne je študentkou Akadémie umení, kde študuje herectvo.
Som tvorivá duša. Fanúšička všetkých druhov umenia. Snažím sa byť všestranná. Píšem, spievam a rada sa hýbem. Vo voľnom čase si zahrám na gitare. Už počas konzervatória som sa zúčastnila mnohých pohybových a hereckých workshopov, napríklad aj s Debris Company alebo Andrejom Kalinkom a Milanom Kozánkom. Hosťujem v Divadle Jozefa Gregora Tajovského a v minulosti som spolupracovala aj s Divadlom Pôtoň,s ktorým sme naskúšali site-specific s názvom Vzkriesenie zázraku. Toto predstavenie sa hralo na medzinárodnom festivale Nectaire Vallée Verte vo Francúzsku. Chodúľujem, žonglujem a robím závesnú akrobaciu, pri ktorej dokážem doslova zresetovať všetky myšlienky a povzbudiť tvorivého ducha.
Hana Strejčková
Spoluzakladatelka FysioART a aktuálně umělecká vedoucí. Absolvovala katedru činoherního divadla obor dramaturgie-režie na Akademii Múzických Umění v Praze. Na téže škole získala pedagogickou kvalifikaci v programu Kreativní pedagogika na KATaP DAMU. Studovala na Mezinárodní divadelní škole Jacques Lecoq v Paříži, na téže škole zároveň získala diplom z oboru scénografie v Laboratoire d´Etudes du Mouvement. Doktorát obhájila na Hudební a taneční fakultě AMU na Katedře nonverbálního divadla. Prošla třístupňovým výcvikem Divadelní biomechaniky u Mistra Gennadije Bogdanova v Perugii, tréninkem pro commedii dell´arte u Teatro Punto v Amsterdamu, kurzy Dance and Handicap u Stopgap Dance Company v UK a mnoha dalšími. Dlouhodobě žila, studovala a pracovala v Rusku, Francii, Velké Británii. V divadelní tvorbě se věnuje nejvíce pohybovému divadlu, autorskému divadlu předmětů, site-specific performanci a divadlu reminiscence, v práci se specifickými skupinami pak největší pozornost dává dětem a seniorům. Vyučuje na Akademii Múzických umění v Praze, na Katedře nonverbálního divadla a externě spolupracuje s UPOL, Katedrou speciální pedagogiky, vede divadelní masterclassy u nás i v zahraničí a je akreditovanou školitelkou pro dlouhodobé vzdělávání sociálních pracovníků. Autorsky se podílela na knihách: Už běžím domů, 222 a 2 příběhy 20. století, leporelo Tik Ťap, Pomerančové puntíky. Pohybuje se v oblasti kulturní publicistiky a uměleckého výzkumu. Od roku 2020 spolupracuje s Laternou magikou a v roce 2022 měla v její režii a choreografii premiéru historicky první inscenace pro batolata v Národním divadle v Praze.
Autor, režie, výprava: Hana Strejčková
Hudba živě: Vojtěch Bor
Tvorba a interpretace: Katarína Hudačková, Martina Chmelanová, Josefína Strejčková, Gagik Čilingarian, Filip Novák
Světlo: Tomáš Strejček
Pletené objekty: Maryna Osipova (UA)
Premiéra site-specific projektu (P)LETA se konala dne 18. 6. 2022 ve spolupráci s Festivalem Vlnoplocha 2022, Banská Štiavnica.
Premiéra inscenace Nina plete slona se konala za rezidenční podpory Městského divadla Varnsdorf (19.11.2022) a díky pozvání Divadla BRAVO! (20. a 21.11.2022). https://divadlobravo.cz/nina-plete-slona/
Za podpory: Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR, Festival Vlnoplocha 2022, Městské divadlo Varnsdorf
Gagik Čilingaryan
Student DAMU KALD.
Jsem především umělec díky své hravosti, rád zkoumám a zasahuji do různých směrů. Vystupoval jsem v operách, v imerzivním a pohybovém divadle, píšu, zpívám a taky tančím. Když jsem pracoval s dětmi, hodně mě naučili. Každé dítě bylo diametrálně jiné a každé mělo jiné potřeby, po krátkém čase jsem se naučil fungovat paralelně. Podobně pracuji na site-specific projektech, kde pozoruji jednotlivá místa a pak je vnímám jako celek a hledám způsoby, jaké jsou možnosti propojení, aby to vizuálně a významově fungovalo.
Katka Hudačková
Absolventka herecké konzervatoře a Katedry nonverbálního divadla HAMU. Členka org. Zdravotní klaun na Slovensku.
Vystudovala Konzervatórium Jozefa Adamoviča, hudebně-dramatický obor se zaměřením především na slovo a hlas. Později se rozhodla pro fyzické herectví a širší škálu hereckých přístupů. Během studia na Katedře nonverbálního divadla v sobě objevila klauna, fyzického herce a hadí ženu. Pořád se nebojí a nevzdává hlasu na jevišti, ale základním kamenem a hybatelem děje je pro ní autenticita a schopnost tělesného výrazu. Má zkušenosti s divadlem masek a pouličními performancemi.